SuosittelemmeKouvolalaiset kauppiaat turvasivat lähilihan saannin ostamalla teurastamon

Lukijalta: Kouvola Innovation vastaa Vesa Vainiolle: Kaupunkimarkkinointia tehdään pitkäjänteisesti

Kaupunginvaltuutettu Vesa Vainio ehdotti mielipidekirjoituksessaan (KS 8.4.), että kaupunki voisi vuokrata höyryjunan tuomaan vieraita Helsingistä asuntomessuille ja tuoda näin esiin rautatiekaupunki Kouvolaa potentiaalisille uusille asukkaille. Hienoa, että Kouvolan markkinointi nähdään tärkeänä, sillä kaupunkimarkkinointi on yksi kokonaisvaltaisen elinkeinopolitiikan osa-alueista.

Höyryjunaideaa käsiteltiin jo viime syksynä asuntomessutoimiston kanssa, kun vuoden 2019 kaupungin markkinointisuunnitelmaa laadittiin. Yksittäisen höyryjunamatkan ja lipunmyynnin mainoskampanjan sijaan asumisen markkinoinnin budjetti nähtiin kustannustehokkaammaksi käyttää pidempikestoiseen markkinointiviestintään. Kouvolaa markkinoidaan monipuolisen työskentelyn sekä asumisen paikkana ja kaupungin tonttitarjonnasta kerrotaan eri kanavissa.

Toivottavasti höyryveturimatkoja järjestävä yritys tarjoaa ainutlaatuisia höyryjunaelämyksiä omana liiketoimintanaan tai kumppaniyritysten kanssa. Vainion ehdotus kaupungin vahvemmasta profiloitumisesta rautatiekaupunkina on kannatettavaa, ovathan rautatiet Kouvolan historiaa ja tulevaisuutta.

Yhteistyöterveisin

Kirsi Vainio, markkinoinnin ja matkailun kehittämispäällikkö, Kouvola Innovation Oy