Kaupallinen yhteistyö | Länsi-Kymen Osuuspankki

Länsi-Kymen Osuuspankin tutuissa konttoreissa vastassa on aina tuttu asiantuntija, joka tuntee asiakkaansa ja tämän tarpeet

Elimäellä, Korialla, Lapinjärvellä, Ruotsinpyhtäällä ja Liljendalissa Länsi-Kymen osuuspankin asiakkaita palvellaan oikeassa konttorissa eikä juoksuteta luukulta toiselle.

Korian konttorin asiakkuuspäällikkö Minna Matilaisesta on ihanaa olla mukana asiakkaiden elämän suurissa ja pienissä tapahtumissa.
Korian konttorin asiakkuuspäällikkö Minna Matilaisesta on ihanaa olla mukana asiakkaiden elämän suurissa ja pienissä tapahtumissa.

Länsi-Kymin Osuuspankin viiteen konttoriin asiakkaiden on helppo tulla. Tulla voi ilman ajanvaraustakin, pihalta löytyy aina parkkipaikka ja konttorista tutut työntekijät.

Yksi heistä on Korian konttorin asiakkuuspäällikkö Minna Matilainen, joka aloitti pankkiuransa vuonna 2001 juuri tässä konttorissa. Jonkin aikaa hän oli töissä joen toisen puolen osuuspankissa, mutta palasi kotipankkiinsa kaksi vuotta sitten.

— Meillä on paljon asiakkaita, joiden ihan ensimmäinen pankkitili on aikoinaan avattu meille, ja vaikka elämä on vienyt muualle, meidän pankkimme on säilynyt heidän pankkinaan. On ihanaa olla mukana asiakkaiden elämän tapahtumissa, esimerkiksi iloita heidän ensimmäisen asunnon ostostaan, Matilainen sanoo.

Länsi-Kymin osuuspankissa yhdistyvät ison ja pienen pankin parhaat puolet. Osana suurta OP-ryhmää se pystyy tarjoamaan asiakkailleen parhaat edut ja esimerkiksi uusimmat digitaaliset palvelut. Palvelu läntisessä Kymenlaaksossa ja itäisellä Uudellamaalla omassa pankissa puolestaan on aina henkilökohtaista ja joustaa asiakkaiden tarpeiden mukaan.

— Meillä sama työntekijä hoitaa henkilöasiakkaan kaikkia asioita, eikä häntä juoksuteta luukulta toiselle tai anneta odottaa puhelimessa siirtoa jollekin muulle. Meille asiakkaat ovat aina tervetulleita paikan päälle konttoriin, tai jos puhelin- tai verkkoneuvottelu sopii heille paremmin, se on totta kai myös mahdollista, Matilainen sanoo.

Jos yritysasiakas ei pääse pankkiin, rahoitusjohtaja Moona Salo menee asiakkaan luo.
Jos yritysasiakas ei pääse pankkiin, rahoitusjohtaja Moona Salo menee asiakkaan luo.

Parasta työssä ovat asiakkaat

Aina asiakas ei tule pankkiin, vaan pankki menee tarvittaessa myös asiakkaan luo.

Yritysasiakas on soittanut edellisenä päivänä, ja nyt Elimäen konttorissa työskentelevä rahoitusjohtaja Moona Salo on lähdössä asiakkaansa luo.

— Yrittäjät ovat usein kiireisiä, ja jos voimme osaltamme helpottaa kiirettä menemällä heidän luo, teemme sen hyvin mielellämme. Samalla pääsemme näkemään yrityksen, jolloin siitä saa paremman käsityksen kuin vain paperilta luettuna ja pääsemme nopeasti tekemään tarvittavat päätökset.

Asiakkaiden tapaaminen on Salon mukaan hänen työssään parasta, eikä liikkeelle lähtenyt konttori häviä palveluissa oikealle konttorille.

— Samalla käynnillä hoituvat niin yrittäjän laina- kuin vaikka vakuutusasiatkin. Tai jos vaikka yrittäjän perheenjäsenen pankkikortti on vioittunut, sekin hoidetaan samalla käynnillä, Salo sanoo.

Länsi-Kymen Osuuspankin työntekijät, kuten asiakkuuspäällikkö Matti Setälä, palvelevat asiakkaitaan yhden pysäkin taktiikalla, eli kaikki raha-asiat hoituvat tarvittaessa samalla kertaa.
Länsi-Kymen Osuuspankin työntekijät, kuten asiakkuuspäällikkö Matti Setälä, palvelevat asiakkaitaan yhden pysäkin taktiikalla, eli kaikki raha-asiat hoituvat tarvittaessa samalla kertaa.

Kaikkien raha-asioiden keskittäminen Länsi-Kymen osuuspankkiin kannattaa

Konttorien säilyttäminen ja kehittäminen pienillä paikkakunnilla on Länsi-Kymen Osuuspankille tärkeää. Se että konttori on pieni, ei kuitenkaan tarkoita, etteikö sieltä saisi kaikkia finanssialan palveluita.

Korialla asiakkuuspäällikkö Matti Setälä neuvoo asiakkaita näiden kaikissa raha-asioissa, erityisesti sijoittamisessa.

— Lainoista, säästöistä, sijoituksista ja vakuutusmaksuista saa bonusta, jotka tarkoittavat vuodessa jopa satojen eurojen rahallisia etuja asiakkaillemme. Raha-asioiden keskittäminen meille helpottaa niiden hoitoa, mutta myös kannattaa taloudellisesti, Setälä muistuttaa.

Moona Salo (vas.) Minna Matilainen ja Matti Setälä viihtyvät Korian kokonaan uusitussa konttorissa.
Moona Salo (vas.) Minna Matilainen ja Matti Setälä viihtyvät Korian kokonaan uusitussa konttorissa.

Kolmen asiantuntijan kolme vinkkiä

1. Asuntolaina

Viime vuosina asuntolainaa on saanut alhaisilla koroilla, mutta tilanne tuskin säilyy tällaisena ikuisesti. Lainaneuvotteluissa kannattaa laskea, paljonko mahdollinen koronnousu toisi omaan lainaan lisää maksettavaa. Sen jälkeen voi miettiä, kannattaako turvata selustansa ja ottaa korkosuojaus.

MINNA MATILAINEN, Korian konttorin asiakkuuspäällikkö

2. Oma yritys?

Monet miettivät, uskaltaisiko perustaa oman yrityksen. Omaa liikeidean toimivuutta voi kokeilla ensin vaikka palkkatöiden ohessa ja katsoa, miten se pyörii. Pankkiin kannattaa tulla kyselemään rahoitusta ja rohkeasti lähteä toteuttamaan omaa ideaansa ja unelmaansa.

MOONA SALO, Elimäen konttorin rahoitusjohtaja

3. Sijoittaminen

Sijoittamisen aloittaminen ei vaadi suuria summia, vaan kannattaa ajatella, että pienistä puroista syntyy suurempia virtoja. Aloittaa voi esimerkiksi 50 eurolla kuussa. Jos summa menee suoraan palkasta, summaa tuskin huomaa päivittäisessä rahankäytössään. Voisi sen summan turhempaankin käyttää.

MATTI SETÄLÄ, Korian konttorin asiakkuuspäällikkö

Kun muut pankit laittavat pienten paikkakuntien pankkikonttoreitaan kiinni, Länsi-Kymen Osuuspankki tekee juuri päinvastoin. Kokonaan remontoidun Korian konttorin avajaisia vietettiin helmikuun lopussa.
Kun muut pankit laittavat pienten paikkakuntien pankkikonttoreitaan kiinni, Länsi-Kymen Osuuspankki tekee juuri päinvastoin. Kokonaan remontoidun Korian konttorin avajaisia vietettiin helmikuun lopussa.

Länsi-Kymen Osuuspankki

OP_Lansi-Kymi_logo_verkkoon.jpg