Tilaajalle

Asiantuntijarehtori Marko Kuuskorpi puolustaa avoimia opetustiloja: Luokat ja käytävät rajoittavat uusia oppimisen mahdollisuuksia

Kuuskorven mielestä keskustelu seinättömistä kouluista on kärjistynyt paniikin lietsonnaksi. Avoin oppimisympäristö ei suoraan tarkoita avointa ”opetushallia”, hän huomauttaa. Kuuskorpi pitää koulurakentamisen buumia suurena mahdollisuutena Suomelle.

Jussi Vierimaa

Marko Kuuskorpi istuu kaarinalaisen Piikkiön yhtenäiskoulun opetustilassa, jossa työskentelee noin 30 oppilasta luokanopettajan ja erityisopettajan kanssa. Tila on suunniteltu aistiystävälliseksi kokolattiamattojen ja ääntä vaimentavien pintojen avulla.
Marko Kuuskorpi istuu kaarinalaisen Piikkiön yhtenäiskoulun opetustilassa, jossa työskentelee noin 30 oppilasta luokanopettajan ja erityisopettajan kanssa. Tila on suunniteltu aistiystävälliseksi kokolattiamattojen ja ääntä vaimentavien pintojen avulla.

Suomen koulurakentamisessa on alkanut ennennäkemätön mylläkkä. Lähivuosina maassamme rakennetaan ja korjataan kouluja yli miljardilla eurolla. Taustalla on monia syitä: Homekoulujen tilalle tarvitaan terveitä tiloja. Kuntien kouluverkkoa järjestellään uudelleen, sillä lapsia syntyy yhä vähemmän. Opetussuunnitelma on pannut opetustapoja uusiksi.

Luetuimmat