KPL:lle SM-hallipronssia pitävällä ulkopelillä

Jussi lopperi

—¿On aina kiva voittaa jotakin, sanoi KPL:n pelinjohtaja Eero Pitkänen SM-hallipesäpallon pronssimitali taskussaan.

Kouvolan Pallonlyöjät pelasi järkevän pelin SM-hallipesäpallon pronssiottelussa Kempeleen Kiriä vastaan. Molemmat joukkueet saivat valmistautua peliin suunnilleen saman ajan, joten voittajan ratkaisi keskinäinen paremmuus.

KPL:n ulkopeli oli niin pitävää, ettei 1—0 (2—2, 3—0) -voitossa ole ihmettelemistä.

— On aina kiva voittaa jotakin, sanoi KPL:n pelinjohtaja Eero Pitkänen SM-hallipesäpallon pronssimitali taskussaan.

Mitään valtavaa tunnepurkausta hallimitalit eivät yleensäkään aiheuta, ei eilenkään. Mitali sujautettiin taskuun ja valmistauduttiin kotimatkalle.

Sunnuntaina KPL:llä ei varsinaisesti ollut hankaluuksia, ellei sellaiseksi lasketa läpilyöntiä, jolla Kempele tasoitti pelin ensimmäisellä jaksolla. Jakson lopussa Kempele painosti rajusti, mutta KPL kesti kaikki yritykset johtojuoksusta.

KPL:n parhaaksi pelaajaksi turnauksessa katsottiin jokeri Juha Korhonen, joka ratkaisi toisen jakson kahdella lyödyllään. Toki vastustajan lyömät pallot piti myös ottaa kiinni, mutta siihen Korhosen ei tarvonnut osallistua.

— Ulkopelimme oli hyvää ja lukkari (Janne) Kivipelto pelasi varsinkin nollatilanteessa erittäin hyvin, kehuskeli Pitkänen.

KPL:n voidaan sanoa pelanneen hyvän turnauksen ja vanha viisaus on, että voittoon on mukava päättää mikä tahansa sarja tai turnaus.

— Oli muutama asia, joita syksyllä ajattelimme pitävän parantaa ja niitä me saimme myös parannettua. Saimme kolme hyvää peliä ja kolme vuorokautta yhdessä oloa, luetteli Pitkänen turnauksen antia.

Kommentoi artikkelia

Jos haluat kommentoida nimettömänä, voit tehdä sen seuraavasti:
Kirjoita nimimerkkisi Nimi-kenttään, valitse Kommentoin mieluummin vieraana -kenttä ja lisää sähköpostiosoitteesi sähköpostikenttään. Sähköpostiosoite ei näy kommentoinnin yhteydessä. Voit myös kommentoida rekisteröityneenä luomalla tilin Disqus-palveluun tai kirjautumalla kommentointiin esimerkiksi Facebookin tai Twitterin avulla.