Kouvolan kaupungilla moni asia hoituu verkossa – Kaupunki selvittää kyselyllä, kuinka palveluja voisi kehittää

Monet Kouvolan kaupungin tarjoamat palvelut ja elämykset ovat saatavilla sähköisesti.

Venla Tirkkonen

Koronavirustilanteen myötä sähköiset palvelut ovat tulleet tutuiksi yhä useammalle kouvolalaiselle. Arkistokuva.
Koronavirustilanteen myötä sähköiset palvelut ovat tulleet tutuiksi yhä useammalle kouvolalaiselle. Arkistokuva.

Kouvolan kaupunki kerää kokemuksia sähköisten palvelujensa käyttämisestä. Tarjolla on lukuisia verkossa toimivia palveluja, kertoo Kouvolan kaupunki tiedotteessaan. Koronavirustilanteen myötä nämä palvelut ovat tulleet tutuiksi yhä useammalle kouvolalaiselle.

Moni asia hoituu sähköisesti, esimerkiksi rakentamiseen liittyvien lupien tai venepaikan hakeminen, esiopetukseen ja päivähoitoon liittyvät ilmoitukset sekä valtuustokokousten seuraaminen.

Kulttuurielämyksiäkin voi kokea sähköisesti esimerkiksi virtuaalinäyttelyissä. Verkossa voi virittäytyä myös liikkumaan, sillä Kouvolan kaupungin verkkosivuille on koottu monenlaisia liikuntavinkkejä ja jumppatuokioita. Virtuaalisella nuokkarilla voi jutella ja pelailla kavereiden kanssa.

Kysely on auki vuoden loppuun

Sähköisiä palveluja on koottu Kouvolan kaupungin e-asioinnin verkkosivulle.

Samalla sivulla on myös kysely, jonka kautta pääsee kertomaan kokemuksistaan sähköisten palvelujen parissa. Kertoa voi myös ideoitaan siitä, kuinka palveluja voisi kehittää. Kysely on avoinna vuoden loppuun asti.