Kouvola houkuttelee matkailijoita tarinoilla Verlasta ja Repovedestä — katso videot

Kouvolan uudessa matkailumainosvideossa mies lähtee työviikkonsa päätteeksi nauttimaan luonnosta Repoveden kansallispuistoon. Toisessa mainoksessa astutaan Verlan tehdasmuseoon aistimaan historian siipien havinaa.

Tarinoiden Kouvola -kampanja jatkuu vielä kahdella videolla, joista ensimmäinen esittelee Tykkimäen huvipuiston, Aquaparkin ja Actionparkin. Syksyllä kulttuuritapahtumien sesonkiaikana julkaistavassa viimeisessä videossa mies vie vaimonsa yllätysvierailulle Kouvolaan, jossa he käyvät Poikilo-museossa, teatterissa ja Kymi Sinfoniettan konsertissa.

— Tarkoitus on herättää kiinnostusta Kouvolaa kohtaan videon muotoon tehtyjen mielenkiintoisten tarinoiden avulla, kertoo matkailun kehittämispäällikkö Kirsi Vainio Kouvola Innovationista.

Kampanja suunnataan Kouvolan lähialueille ja pääkaupunkiseudulle. Taannoisessa tutkimuksessa Repovesi osoittautui yhdeksi kaupungin tunnetuimmista brändeistä, mutta ihmiset eivät välttämättä osaa yhdistää sitä Kouvolaan. Uudessa kampanjassa korostetaan myös bussiyhteyksiä kansallispuistoon ja Verlaan.

Tarkoitus on muistuttaa myös kouvolalaisia oman kaupungin matkailukohteista, joita kelpaa esitellä vaikka kesävieraille.

— Lähellä olevaa ei aina huomaa. Kansainvälisestikin on ainutlaatuista, että kaksi tällaista kohdetta, kansallispuisto ja Unescon maailmanperintökohde Verla, ovat niin lähellä toisiaan, Vainio sanoo.

Videoita levitetään sosiaalisessa mediassa ja esitetään Kouvolan ja Kotkan elokuvateattereissa. Lisäksi niiden teemoista tehdään julisteita, joilla ohjataan ihmisiä VisitKouvola-sivustolle tutustumaan tarinoihin lähemmin.

Kaupunki on toteuttanut kampanjan yhteistyössä mainostoimisto Nitro ID:n kanssa.

Kommentoi artikkelia

Jos haluat kommentoida nimettömänä, voit tehdä sen seuraavasti:
Kirjoita nimimerkkisi Nimi-kenttään, valitse Kommentoin mieluummin vieraana -kenttä ja lisää sähköpostiosoitteesi sähköpostikenttään. Sähköpostiosoite ei näy kommentoinnin yhteydessä. Voit myös kommentoida rekisteröityneenä luomalla tilin Disqus-palveluun tai kirjautumalla kommentointiin esimerkiksi Facebookin tai Twitterin avulla.