Kymsote pyytää palautetta palveluistaan tekstiviesteillä – Maaliskuussa alkaneeseen kokeiluun liitetään uusia toimipisteitä Kouvolassa

Tähänastisten tulosten perusteella asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä palveluihin.

Lumikki Haaja

Kymsote on kerännyt palautetta tekstiviesteillä maaliskuusta lähtien.
Kymsote on kerännyt palautetta tekstiviesteillä maaliskuusta lähtien.

Sote-kuntayhtymä Kymsote on laajentanut asiakastyytyväisyyden mittaamista tekstiviestillä eri toimipisteissään.

Kesäkuun viimeisestä viikosta lähtien mukana ovat olleet Kouvolan mielenterveys- ja päihdepoliklinikan toimipisteet sekä Haminan, Karhulan ja Eskolanmäen neuvolat.

Mittaaminen jatkuu edelleen Keltakankaan, Katajaharjun ja Valkealan terveysasemilla, Keltakankaan ja Kuusankosken hammashoitoloissa sekä Kouvolan hammashoidon päivystysyksikössä Kalevankadulla.

Mukana olevassa toimipisteessä vieraillut tai sinne soittanut asiakas saa jälkikäteen tekstiviestin, jossa häneltä kysytään mielipidettä saamastaan palvelusta tai hoidosta.

Osassa viesteistä asiakas voi arvioida asteikolla 0–10, kuinka todennäköisesti suosittelisi Kymsotea muille. Vastaaminen on vapaaehtoista ja maksaa asiakkaalle normaalin tekstiviestin hinnan.

Kymsote on kerännyt asiakaskokemuksia maaliskuun alusta lähtien. Vastausprosentti on ollut koko mittauksen ajan yli 40 ja asiakastyytyväisyyttä mittaavan NPS-mittarin keskiarvo lähes 90. Luku voi vaihdella -100:n ja 100:n välillä. Mitä korkeampi luku on, sitä useampi kertoo suosittelevansa palvelua.

Luetuimmat

Uusimmat uutiset