Reseptien uusinta tökkii Kymsotessa — Pyynnöt lähtevät apteekista ja Omakannasta, mutta eivät päädy henkilökunnalle

Taru Hokkanen

Kymsoten asiakkaat joutuvat odottamaan reseptien uusintapyyntöjen käsittelyä normaalia pidempään.
Kymsoten asiakkaat joutuvat odottamaan reseptien uusintapyyntöjen käsittelyä normaalia pidempään.

Reseptien uusintapyynnöt eivät ole menneet perille Kymenlaakson sosiaali- ja terveyspalvelujen kuntayhtymässä Kymsotessa.

Kymenlaaksossa siirryttiin uuteen maakunnalliseen Lifecare- potilastietojärjestelmään vuoden alussa.

Kymsote kertoo tiedotteessa, että reseptien uusintapyynnöissä oli ennalta suunniteltu katko joulun ja uudenvuoden aikaan, mutta sen piti päättyä 4. tammikuuta.

Tämän hetkisen tiedon mukaan suuri osa 4. tammikuuta jälkeen tehdyistä uusintapyynnöistä ei ole tullut Kymsoteen asti.

— Asiakkaiden reseptien uusintapyynnöt ovat lähteneet normaalisti, on ne sitten tehty apteekissa tai esimerkiksi Omakanta-palvelussa, mutta pyynnöt eivät kuitenkaan näy Kymsoten ammattilaisilla, projektipäällikkö Riitta Johannala-Kemppainen kertoo tiedotteessa.

— Tavoitteena on, että kaikki tehdyt pyynnöt saadaan käsiteltäviksi, eikä pyyntöjä tarvitse tehdä enää uudestaan. Valitettavasti asiakkaat joutuvat odottamaan reseptien uusintapyyntöjen käsittelyä normaalia pidempään.

Kymsote selvittää tilannetta Lifecare-järjestelmän toimittajan Tieto oy:n kanssa.