Kouvola kysyy netissä kuntalaisilta ja ulkopaikkakuntalaisilta kaupungin vahvuuksia asuinpaikkana ja matkailukohteena: Sinäkin voit vastata kyselyyn vaikka kotisohvaltasi

Kyselyn tuloksista halutaan taustatietoa osaavan työvoiman ja opiskelijoiden houkuttelemiseksi.

Katja Juurikko

Kouvola kysyy imagostaan. Asukkaille ja ulkopaikkakuntalaisille on omat kyselynsä. Arkistokuva Manskilta.
Kouvola kysyy imagostaan. Asukkaille ja ulkopaikkakuntalaisille on omat kyselynsä. Arkistokuva Manskilta.

Kouvola selvittää imagotutkimuksella Kouvolan sisäistä identiteettiä. Imagosta kysellään sekä asukkailta että ulkopaikkakuntalaisilta. Imagokyselyyn voi vastata verkossa joulu-tammikuussa. 

Kouvola selvittää kyselyn avulla kaupungin vetovoimaisuutta asuinpaikkana ja tärkeimpiä vetovoimatekijöitä. 

Imagokyselyn avulla halutaan tietoa myös kesällä järjestettyjen asuntomessujen vaikutuksista Kouvolan tunnettuuteen ja kaupungin imagon kehittymiseen. 

Kouvola toivoo tutkimuksesta myös taustatietoa osaavan työvoiman ja opiskelijoiden houkutteluun liittyvien toimenpiteiden valmisteluun, kerrotaan kaupungin keskiviikkona julkaisemassa tiedotteessa.

Kouvola on teettänyt vastaavan tutkimuksen kolme vuotta sitten.

Uuden tutkimuksen toteuttaa Owal Group kyselytutkimuksen ja media-analyysin yhdistelmänä. Tutkimustulokset valmistuvat tammikuussa.

Voit vastata kyselyyn täällä

Kouvola on uudistanut kaupunkimarkkinointiaan kuluvan vuoden aikana. Osana uutta toimintamallia Kouvola Innovation Live & Visit Kouvola on käynnistänyt asumisen markkinoinnin. 

Ajatus tähän on syntynyt kouvolalaisilta yrityksiltä saadusta palautteesta. 

—Kouvolalaiset yritykset ovat viestittäneet osaajapulasta kasvun esteenä, mihin reagoidaan aloittamassa osaajien houkuttelu Kouvolaan, kaupungin tiedotteessa todetaan.