Tuttu iskulause säilyy, vaaleanvihreä sai lähteä — Kyösti Varis suunnitteli Iitille uuden logon

Iitin uudet kotisivut avautuvat perjantaina. Logo paljastetaan Kausalan joulunavauksessa.

Kuvakaappaus Iitin kunnan sivuilta

Ihastu Iittiin on ollut kunnan iskulause jo pitkään. Nyt sen ympärillä olevat vihreät aallot katoavat uudessa logossa.
Ihastu Iittiin on ollut kunnan iskulause jo pitkään. Nyt sen ympärillä olevat vihreät aallot katoavat uudessa logossa.

Vuosikausia Iitin mainonnassa näkynyt Ihastu Iittiin -tunnus vaihtuu uuteen. Graafikko Kyösti Variksen suunnittelema logo paljastetaan perjantaina JouluKausalan avauksen yhteydessä.

Entisestä logosta vaihtuu muun muassa väri.
— Ihastu Iittiin -sloganista ei päästä eroon. Lisäksi logoon tulee iittiläisyyteen sopiva hahmo, sanoo talous- ja hallintojohtaja Jarkko Salonen.

Eniten uusi logo näkyy kunnan markkinoinnissa.

Hän muistuttaa, että kunnan virallinen vaakuna säilyy edelleen virallisessa käytössä.
— Eniten uusi logo näkyy kunnan markkinoinnissa.

Uusille kotisvuille tuli tarve

Perjantaiaamuna avautuvat kunnan uudet kotisivut. Ne on tehnyt ICT-talo Cubescom.

Salosen mukaan sivujen halutaan vastaavan paremmin asukkaiden ja matkailijoiden tarpeita. Uudistetut kotisivut ovat osoitteessa www.iitti.fi.

Salonen on tyytyväinen uudistuksiin, koska esimerkiksi logo alkoi olla aikansa elänyt. Hintaa logon suunnitteluun ja kotisivujen tekoon kului runsaat 10 000 euroa.

Varis tunnetaan maailmalla

Vuolenkoskella osan vuodesta asuva graafikko Kyösti Varis on maailmalla tunnettu julisteistaan.

Kotimaassa hän on suunnitellut erityisesti liikemerkkejä, kuten Finnairin, Alkon, Ingmanin ja Pohjoismaiden Neuvoston tunnukset.

Kommentoi artikkelia

Jos haluat kommentoida nimettömänä, voit tehdä sen seuraavasti:
Kirjoita nimimerkkisi Nimi-kenttään, valitse Kommentoin mieluummin vieraana -kenttä ja lisää sähköpostiosoitteesi sähköpostikenttään. Sähköpostiosoite ei näy kommentoinnin yhteydessä. Voit myös kommentoida rekisteröityneenä luomalla tilin Disqus-palveluun tai kirjautumalla kommentointiin esimerkiksi Facebookin tai Twitterin avulla.