Teinin niskat ovat kuin mummolla: puhelimen näprääminen muuttaa kaularangan luonnollista kaarta

Käy selinmakuulle tasaiselle alustalle. Paina leuka sisään ja pidä yläniska pitkänä. Nosta pää ilmaan ja pidä edelleen leuka sisällä. Viiden sekunnin pito 5—10 kertaa. Liike parantaa kaularangan ryhtiä vahvistamalla kaulan syviä koukistajalihaksia ja venyttämällä samalla lyhentyneitä niskan ojentajalihaksia.
Käy selinmakuulle tasaiselle alustalle. Paina leuka sisään ja pidä yläniska pitkänä. Nosta pää ilmaan ja pidä edelleen leuka sisällä. Viiden sekunnin pito 5—10 kertaa. Liike parantaa kaularangan ryhtiä vahvistamalla kaulan syviä koukistajalihaksia ja venyttämällä samalla lyhentyneitä niskan ojentajalihaksia.

Pää on kumarassa ja peukalot hivelevät puhelimen nappuloita. Viesti on tärkeä.

Vesa Salminen

Vesa Salminen

Kommentoi artikkelia

Jos haluat kommentoida nimettömänä, voit tehdä sen seuraavasti:
Kirjoita nimimerkkisi Nimi-kenttään, valitse Kommentoin mieluummin vieraana -kenttä ja lisää sähköpostiosoitteesi sähköpostikenttään. Sähköpostiosoite ei näy kommentoinnin yhteydessä. Voit myös kommentoida rekisteröityneenä luomalla tilin Disqus-palveluun tai kirjautumalla kommentointiin esimerkiksi Facebookin tai Twitterin avulla.

Lue kommentointiohjeet