Iäkkäille kouvolalaisille suunnatut apteekki- ja kauppapalvelut sekä yli 80-vuotiaiden keskustelupuhelin päivystävät myös pääsiäisen aikaan

Soittajat saavat keskusteluseuraa sekä tarvittaessa myös konkreettista apua.

Sami Saarenpää

Yli 70-vuotiaille on aloitettu viime viikkojen aikana Kouvolassa erilaisia palveluja. Kuvituskuva.
Yli 70-vuotiaille on aloitettu viime viikkojen aikana Kouvolassa erilaisia palveluja. Kuvituskuva.

Kouvolan kaupunki on käynnistänyt nopeassa aikataulussa useita iäkkäille suunnattuja palveluja, joista on hyötyä koronaepidemian aikana.

Kaupunki aloitti maaliskuun viimeisellä viikolla apteekki- ja kauppa-asiointipalvelun yli 70-vuotiaille. Apua tarvitsevalle etsitään vapaaehtoinen henkilö, joka auttaa kauppa- ja apteekkiasioinnissa. Kauppa- ja apteekkiasioinnissa auttavat Kouvolan kaupungin työntekijät ja SPR. Avun puhelinnumero on 020 615 5299. Asiointiapu palvelee arkisin klo 9–17.

Pääsiäisen aikaan 10.–13. huhtikuuta kauppa- ja apteekkiasiointipalvelu päivystää kello 9–13.

Keskustelupuhelin yli 80-vuotiaille

Kouvolan kaupunki on avannut Mitä kuuluu? -keskustelupuhelimen niille 80 vuotta täyttäneille, jotka eivät ole kaupungin tai Kymsoten palvelujen piirissä.

Puheluja soittavat seurakunnan ja kaupungin työntekijät ja vapaaehtoiset kouvolalaiset.

Mikäli soittaja haluaa keskustella poikkeustilanteesta, kannattaa soittaa numeroon 020 615 1266 arkisin kello 9–17. Pääsiäisen aikaan 10.–13. huhtikuuta Mitä kuuluu? -keskustelupuhelin päivystää kello 9–15.

Mitä kuuluu? -palvelu toimii poikkeusolojen ajan. Puheluissa käydään läpi arjen sujumista ja tiedustellaan avun tarvetta. Puheluiden kautta saa neuvoja avun järjestämiseksi.