Kouvolan Lakritsin mainoskampanja poiki lähes 200 työhakemusta – Tehdastyöhön haluavia on Torniosta Marokkoon

Työhaastatteluja on tarkoitus tehdä elokuun alussa.

Lumikki Haaja

Timo Nisula odottaa innokkaasti kiinnostavimpien työnhakijoiden tapaamista.
Timo Nisula odottaa innokkaasti kiinnostavimpien työnhakijoiden tapaamista.

Kouvolan Lakritsin mainoskampanja, jossa etsitään uutta työntekijää lakutehtaalle, on saanut innostuneen vastaanoton. Lakutehtailija Timo Nisula kertoo, että työhakemuksia on saapunut hieman alle 200.

– Joukossa on muutamia hirveän mielenkiintoisia ihmiskohtaloita ja suorastaan uskomattomia tarinoita. Hauskaa, että työ lakutehtaalla kiinnostaa ihmisiä koulutustaustasta riippumatta.

Valittava työntekijä saa bonukseksi noin 40 neliön remontoidun omistusasunnon Kuusankoskelta. Vastineeksi hänen toivotaan kertovan sosiaalisessa mediassa uudesta elämästään Kouvolassa. Nisulan mukaan hakijat ovat pääosin halukkaita tähän.

Kampanja toteutettiin yhteistyössä Kouvolan kaupungin ja Järvenpään K-Citymarketin kanssa. Työntekijää etsittiin Kymen Sanomien, Etelä-Saimaan ja Ilkka-Pohjalaisen etusivuilla julkaistuilla ilmoituksilla. Suuri osa hakijoista on näiden lehtien levikkialueilta, mutta joukossa on väkeä myös esimerkiksi Torniosta, Marokosta, Sveitsistä ja Ruotsista.

– Hakijoita on matematiikanopettajasta kauppatieteiden maisteriin. Ikähaitari ulottuu 17:stä vuodesta 60:een.

Nisula aikoo valikoida hakijoiden joukosta muutaman, jotka kutsutaan haastatteluun elokuun alussa. Hän toteaa joidenkin hakijoiden elämäntarinoiden olevan niin kiinnostavia, että heidät on pakko tavata henkilökohtaisesti.

Luetuimmat