Destia on valittu Kouvolan RRT-terminaalin ensimmäisen vaiheen rakennussuunnittelijaksi

Katja Juurikko

RRT-terminaali nousee Kullasvaaran logistiikka-alueelle. Arkistokuva on elokuulta 2015.
RRT-terminaali nousee Kullasvaaran logistiikka-alueelle. Arkistokuva on elokuulta 2015.

Destian työt jatkuvat Kouvolan Rail Road Terminal -hankkeessa eli RRT:ssä.

Destia on aiemmin tehnyt alueelle yleissuunnitelmatasoisen selvityksen ja kaavarungon seuraavien vaiheiden lähtötiedoksi. Nyt Destia jatkaa ensimmäisen vaiheen suunnittelun parissa.

Kouvolaan tuleva TEN-T-verkon Rail Road -terminaali on ensimmäinen eri kuljetusmuotoja yhdistävä intermodaaliterminaali Suomessa. Tavoitteena on tarjota konttiliikenteelle kilpailukykyinen vaihtoehto Aasiasta Eurooppaan.

— Aloitimme työt RRT-hankkeen parissa jo keväällä 2016, kun Destia valittiin laatimaan alueelle yleissuunnitelmatasoinen selvitys ja kaavarunko näiden seuraavien vaiheiden lähtötiedoksi. Hankkeessa voimme hyödyntää monialaista osaamistamme infrasuunnittelun osalta, ja asiantuntijamme ovat alkaneet jo hommiin — nyt todella luodaan toimivampaa maailmaa, projektipäällikkö Sami Laakso Destiasta sanoo.

Kohde on Euroopan laajuisen ydinverkon ainoa solmupiste Suomessa.

Hankealue sijoittuu Kouvola–Joensuu-radan sekä valtateiden 6 ja 15 rajaamalle, osittain jo rakennetulle Kullasvaaran logistiikka-alueelle.

Luetuimmat

Uusimmat uutiset