Kouvolalainen Risto Oksanen ESA:n hallitukseen — Vuosien varrella Oksanen on tehnyt yhteistyötä muun muassa F1-tallien, Veikkausliigan, jääkiekon liigajoukkueiden, sekä Sinfonia Lahden ja Apocalyptican kanssa

Oksanen on pitkän linjan sponsoroinnin ammattilainen ja toimii muun muassa Sponsorointi ja Tapahtumamarkkinointi ry:n puheenjohtajana.

Lukas Pearsall

Risto Oksanen on pitkän linjan sponsoroinnin ammattilainen.
Risto Oksanen on pitkän linjan sponsoroinnin ammattilainen.

Kouvolalainen Risto Oksanen on valittu European Sponsorship Associationin (ESA) hallitukseen. Asia ratkesi yhdistyksen suljetussa jäsenäänestyksessä viime keskiviikkona Lontoossa. 15-jäseniseen hallitukseen tuli Oksasen lisäksi kaksi uutta jäsentä.

Oksanen on pitkän linjan sponsoroinnin ammattilainen ja toimii tällä hetkellä muun muassa Sponsorointi ja Tapahtumamarkkinointi ry:n (SJTM) puheenjohtajana. Oksasen uran pituudesta kertoo jo jotain, että vuonna 1996 hän oli järjestämässä Sponsor Contacts -tapahtumaa yhteistyössä Helsingin Messujen kanssa.

Tavoitteeni on lisätä kansainvälistä yhteistyötä, minkä kautta voimme tarjota jäsenillemme lisää arvokkaita palveluja. — Risto Oksanen

SJTM on tiiviissä yhteistyössä ESA:n kanssa ja molemmat organisaatiot ovat sitoutuneet kehittämään sponsoroinnin asemaa jatkuvasti muuttuvassa mediakentässä.

— Tavoitteeni on lisätä kansainvälistä yhteistyötä, minkä kautta voimme tarjota jäsenillemme lisää arvokkaita palveluja. Olemme esimerkiksi kehittämässä Euroopan kattavaa tietokantaa, mistä voi löytää hyviä esimerkkejä inspiraation lähteeksi, sekä alan tutkimusta ja muuta ajankohtaista tietoa, Oksanen toteaa.

Markkinointijohtajana Veikkausliigassa

Oksanen toimi Veikkausliigan markkinointijohtajana lähes kahdeksan vuoden ajan (2010—2017), kunnes siirtyi SJTM:n toimitusjohtajaksi. Häneltä löytyy kokemusta myös monista urheilulajeista ja erilaisista markkinointi- ja johtotehtävistä.

Jääkiekossa Oksanen on toiminut muun muassa SaiPan, KooKoon ja Fazer-liigan (nykyinen Mestis) organisaatioissa. Jalkapallon saralla hän on ollut myös MyPan palveluksessa. Moottoriurheilussa Oksanen on tehnyt yhteistyötä eri Formula 1 -tallien kanssa.

Konsutoi Apocalypticaa

Kulttuurin saralla Oksanen on konsultoinut esimerkiksi Sinfonia Lahtea ja Apocalypticaa. Lisäksi työuraan sisältyy myös tietotekniikan ja teollisuuden kansainvälistä kauppaa.

Oksanen on liiketoimintajohtamisen maisteri (MBA) vuodelta 2015 Walesin yliopistosta. Hänen lopputyönsä aiheena oli brändiarvon mittaaminen ISO 10668 -standardin mukaisesti — tapaustutkimuksenaan Veikkausliigan seurat.

Luetuimmat

Uusimmat uutiset

Kommentoidut